Från 0 till distansjobb
på 45 dagar!

Pricing Analyst inom sjöfrakt

  • Externa annonser
  • Remote

Hemsida GEODIS

Fullständig jobbeskrivning

Detta är en roll för dig som är analytisk, initiativtagande och motiveras av att hitta nya lösningar. Rollen innebär ett stort eget ansvar och ger möjlighet till personlig såväl som professionell utveckling. Du har ett nära samarbete med kunden och leverantörer världen över och bygger ett stort nätverk.

På GEODIS kan vi erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Om tjänsten
Som Pricing Analyst är ditt övergripande mål att stötta vår kund globalt och lokalt för att vinna fler nya affärer och fortsätta utveckla befintliga. Du kommer fokusera på upphandling av sjöfrakt och tilläggstjänster för kundens räkning. Du arbetar nära tillsammans med dina två kollegor i Pricing teamet, kundrepresentanter och leverantörer över hela världen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

  • Hantering av globala och regionala anbudsförfrågningar
  • Ansvar för nomineringsprocess och nomineringsfiler
  • Hantering av ad hoc-förfrågningar
  • Administrering av rörliga kostnadskomponenter
  • Marknadsanalyser
  • Agera kunskapspartner kring priser och prisstrukturer
  • Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Göteborg, med närhet till kollektivtrafik, butiker och lunchrestauranger. Nationella resor förekommer i tjänsten då och då i samband med kundbesök och upphandlingar. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete i linje med vår remote work policy, gemensam frukost varje vecka, lunchsubvention, en härlig gemenskap och mycket mer!

Din profil
Vi söker dig som är intresserad av att utvecklas inom prissättning och upphandling tillsammans med oss. Vi tror att du har minst några års erfarenhet inom spedition och det är meriterande om du har arbetat med sjöexport tidigare. Om du har arbetat med prisförfrågningar och/eller koordinering av fraktupphandlingar tidigare är det ett plus. Svenska och engelska används dagligen i arbetet, därför behöver du tala och skriva båda språken obehindrat. Goda yrkeskunskaper i Office 365, särskilt Excel, behövs då det är ett av dina främsta verktyg i rollen.

Rollen passar dig som är analytisk, noggrann och självständigt driver ditt arbete framåt. Du har förmåga att planera och organisera en aktivitet från början till slut, agerar proaktivt och har god struktur i ditt arbete. Du är mån om god kommunikation med både externa och interna samarbetspartners och har alltid god service och kvalitet i fokus. Du är trygg i din roll och att vid behov ifrågasätta och ge alternativa förslag på lösningar. Du trivs med att jobba i team och bidrar aktivt till gruppens arbete och gemensamma mål.

Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Ansökan

Låter detta som en intressant roll för dig, tveka inte att ansöka idag! Intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt men senast 2024-03-24.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Adnan Dulancic på 070 66 98 090 eller [email protected].

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén: tel 0101 631 828.

  • Externa annonser
  • Remote

Hemsida GEODIS

För att söka det här jobbet vänligen besök se.indeed.com.


Du kan ansöka till det här jobbet och andra som använder din online-CV . Klicka på länken nedan för att skicka in din online CV och e-post din ansökan till denna arbetsgivare.