Från 0 till distansjobb på 45 dagar!

Key Account Manager till Responda Group

Website Responda Group

På Responda Group tror vi på kraften i riktigt bra kundrelationer. Nu söker vi en Key Account Manager som vill vara med och ta våra kundsamarbeten till nästa nivå – och samtidigt bidra till vår fortsatta tillväxt.

Hos oss får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt, med stort eget ansvar och nära samarbete med våra kunder, kollegor och affärsområden. Låter det som något för dig? Läs vidare!

Vad innebär rollen?

Som Key Account Manager hos oss blir du en nyckelperson i vårt kommersiella team. Du arbetar nära våra viktigaste kunder – med fokus på att förstå deras behov, skapa värde, identifiera affärsmöjligheter och bygga långsiktiga partnerskap.

Men det stannar inte där. En viktig del av rollen är också att bidra till att Responda växer – genom att etablera kontakt med nya kunder, särskilt inom segmentet små till medelstora företag.

Du är spindeln i nätet som samlar in feedback, hittar lösningar och samarbetar tätt med våra operativa team – framför allt inom kundservice.

Ditt ansvar omfattar bland annat:

  • Skapa och vårda långsiktiga kundrelationer
  • Identifiera och utveckla affärsmöjligheter
  • Förhandla avtal och priser
  • Koordinera interna resurser för bästa möjliga kundupplevelse
  • Följa upp mål, resultat och kundnöjdhet
  • Bidra till affärsplanering och utveckling

Vi tror att du har:

  • Minst 3–5 års erfarenhet av B2B-försäljning och/eller kundservice
  • Vana av att driva hela säljprocessen från start till mål
  • Stark affärsförståelse och ett strategiskt synsätt
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – många av våra kundmöten sker på engelska
  • Erfarenhet av CRM-system
  • Förmåga att tolka data och förstå vad som driver affären

Meriterande:

  • Erfarenhet från kundservicebranschen
  • Tidigare arbete med internationella kunder
  • Tekniskt intresse eller bakgrund – det underlättar i dialogen med våra kunder

Du kommer att trivas om du är:

  • Självdriven, nyfiken och gillar att ta initiativ
  • Relationsskapande med god kommunikationsförmåga
  • Affärsdriven och lösningsorienterad
  • Flexibel och trivs i en miljö där det händer mycket

Plats och tillträde

Tjänsten är flexibel med placering då arbetet kan ske remote eller nära någon av våra core-siter – helst i Östersund eller Linköping. Vi är öppna för dialog kring upplägg. Tillträde enligt överenskommelse och rätt kandidats tillgänglighet.

Övrigt värt att veta

  • Du ingår i ett team med kollegor utspridda över hela Sverige
  • Resor i tjänsten förekommer, även utanför Norden
  • Du arbetar med både operativa och kommersiella frågor – och behöver känna dig trygg i dialog med olika typer av intressenter

Låter det här som din nästa utmaning?

Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande! Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef Marie Kågeman, Strategic Account Director, [email protected]

Vänligen observera: Vi har valt att hantera den här rekryteringen internt och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt säljare av jobbannonsering.

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter – åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer.

Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 350 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Helsingborg samt Halden i Norge.

Website Responda Group

To apply for this job please visit www.careerjet.se.


You can apply to this job and others using your online resume. Click the link below to submit your online resume and email your application to this employer.